ПРАВОВИЙ СТАТУС ПОРТОВИХ ОПЕРАТОРІВ – СТИВІДОРІВ У МОРСЬКИХ ПОРТАХ

Автор(и)

  • Олександр Олегович Балобанов
  • Алла Анатоліївна Пальченко

DOI:

https://doi.org/10.51989/NUL.2021.6.2

Ключові слова:

торгове мореплавство, стивідорна кампанія, портовий оператор, морський порт, оператор термінала

Анотація

Правовий статус портових операторів – стивідорів у морських портах України регулюється за допомогою Кодексу торгівельного мореплавства, Закону України «Про морські порти України» та Правил надання морських послуг у портах України. Портова діяльність є складовою сфери торговельного мореплавства, і її правове регулювання пов’язане із діяльністю, що входить у поняття торговельне мореплавство. Світова транспортна система, до якої входять порти, функціонує в умовах загострення конкуренції між національними системами, між різними видами транспорту, а саме між морським та наземним. У мультимодальному режимі сьогодні працюють і контейнеризовані, і неконтейнеризовані лінії. Стивідорна діяльність включає виробничо-технологічну й організаційно-економічну складові. На території кожного морського порту працюють державні стивідори. Портовий оператор, оператор термінала надають послуги з вантажних операцій із вантажами, що перевозяться водним, залізничним, автомобільним та трубопровідним видами транспорту, а також інших пов’язаних з цим робіт, на замовлення клієнта. У морських портах України перелік портових операторів, операторів терміналів у кожному морському порту, а також перелік послуг, які вони надають, визначається в реєстрі морських портів України. Зважаючи на цю норму, виконавцями вантажних операцій можуть виступати лише портові оператори, оператори терміналів, номенклатура яких обмежена реєстром.

Посилання

Кодекс торгового мореплавства України : Закон України від 23 травня 1995 р. Відомості Верховної Ради України. 1993. № 47.

Про морські порти України: Закон України від 17 травня 2012 р. № 4709-УІ. Офіційний вісник України. 2012. № 45.

Про затвердження Правил надання морських послуг у портах України : Наказ Міністерства інфраструктури України від 5 червня 2013 р. № 348. Офіційний вісник України. 2013. № 65.

Гришина Л.О., Карась П.М., Філіпішина Л.М. Тенденції, проблеми та перспективи розвитку морегосподарського комплексу України в умовах євроінтеграції. Науковий вісник УНУ. 2019. Вип. 24. Ч. 1. С. 131–135.

Морська доктрина України на період до 2035 року. База даних «Законодавство України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1307-2009-%D0%BF#Text

Манаєнко І.М., Просяник І.В. Особливості зовнішньоекономічної діяльності вітчизняних підприємств в умовах євроінтеграції. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 18. Ч. 3. С. 11–14.

Рыженкова Н. Грузооборот в портах Украины вырос на 3,7%. Порты Украины. 2020. № 8 (200). С. 36–41.

Статут Державного підприємства «Адміністрація морських портів України». URL: https://mtu.gov.ua/files/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%82%20.

Джемал Инаишвили: «Мы видим Херсонский порт как крупный региональный хаб». Порты Украины. 2020. № 6(198). С. 8–9.

Работнев Владимир: «Каким быть морфлоту Украины в 2030 году». Порты Украины. 2020. № 6(198). С. 20–24.

Оновлена Стратегія розвитку морських портів до 2038 року від 23 грудня 2020 р. URL: http://www.uspa.gov.ua/pres-tsentr/novini/novini-galuzi/18137-skhvalenoonovlenu-strategiyu-rozvitku-morskikh-portiv-do-2038-roku-mininfrastrukturi

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-27

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПРИВАТНОГО ПРАВА