УНІФІКАЦІЯ ПРАВИЛ НАДАННЯ ГОТЕЛЬНИХ ПОСЛУГ ЗА ЄВРОПЕЙСЬКИМИ СТАНДАРТАМИ

Автор(и)

  • Юлія Григорівна Коросташивець

DOI:

https://doi.org/10.51989/NUL.2022.6.1.27

Ключові слова:

готельні послуги, глобалізаційний процес, категоризація готелів, класифікація готелів, стандартизація готелів, якість готельних послуг.

Анотація

У статті здійснюється дослідження надання готельних послух та їх уніфікація до міжнародних європейських стандартів. Розкриваються передумови надання готельних послуг та вплив даної сфери на суспільні процеси у цілому, розвиток економіки, залучення інвестицій. Зосереджується увага на ризиках, які виникають під час здійснення туристичної, в тому числі і готельної діяльності. Говориться про необхідність створення в умовах глобалізаційних процесів норм і стандартів, які можуть утворити єдиний інформаційний і правовий простір в індустрії гостинності. Розвиток нетипових суб’єктів готельної сфери, які реалізують свої послуги через мережу Інтернет. Про необхідність розміщення санаторіїв та інших закладів оздоровлення і відпочинку у міжнародних системах інтернет-бронювання booking.com і expedia.com. Необхідна уніфікація правил надання готельних послуг, які неможливі без розроблення і запровадження сталих правил класифікації готелів, встановлення їх категорії. Здійснено аналіз європейської практики з даного питання. За національним законодавством категоризація готелів не є обов’язковою. Однак з 2021 року попит на отримання категорій значно зріс через легалізацію ігрового бізнесу. Категорії готелям та іншим об’єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), встановлюються за результатами добровільної сертифікації послуг з тимчасового розміщення (проживання) стосовно безпеки для життя і здоров’я людей, захисту їхнього майна та охорони довкілля відповідно до договору між органом із сертифікації та власником або уповноваженою ним особою і оцінювання відповідності готелів вимогам певної категорії. Стандарти категоризації слід розробляти на підставі європейської системи Hotelstars Union. Від 01.06.2021 року Україна стала членом європейської спільноти національних асоціацій готелів і ресторанів HOTREC. У сучасних умовах має відбутися вдосконалення чинного законодавства про туризм і готельну справ, шляхом розроблення і прийняття ефективних нормативно-правових актів, спрямованих на розвиток туристського комплексу країни.

Посилання

ДСТУ 4269:2003. Послуги туристичні. Класифікація готелів. Чинний від 2004-07-01. Київ, 2003. 16 с. (Державний стандарт України)

Семинар по теме «Использование мобильных технологий для улучшения впечатлений туристов» (Хайфа, Израиль, 13 мая 2015 года) = Mobile Technologies for Improving the Tourism Experience (Haifa, Israel, 13 May 2015) URL: http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/ programme_of_the_seminar_russian_0.pdf (дата звернення: 29.08.2022).

Українські готелі позбулися зірок. – 24.07.2015 Biznews Коммерческая недвижимость. URL: https://www.biznews.com.ua/ukrayinski-goteli-pozbulisya-zirok/ (дата звернення: 02.09.2022).

Україна стала учасником HOTREC та HSU: що це означає для туристичного та готельного секторів? ДАРТ. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/ukrayina-stala-uchasnikomhotrec- ta-hsu-shcho-ce-oznachaie-dlya-turistichnogo-ta-gotelnogo-sektoru-krayini (дата звер- нення: 05.09.2022)

Операція «Категоризація»: чи може готель отримувати зірки без «договорняків» та корупції. Економічна правда 06 липня 2021. URL: https://www.epravda.com.ua/ publications/2021/07/6/675649/ (дата звернення: 05.09.2022).

Про схвалення Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 р. № 168-р / Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-%D1%80#Text (дата звернення: 05.09.2022).

Про затвердження Правил користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг : Наказ Державної туристичної адміністрації України від 16.03.2004 року № 19 р / Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ z0413-04#Text (дата звернення: 05.09.2022).

Criteria 2015–2020. Hotelstars.EU. – Brussels, 1st January 2015 Hotelstars Union. URL: http://www.hotelstars.eu/fileadmin/download/kriterien/Hotelstars_Union-_Classification_ Criteria_2015-2020.pdf (дата звернення: 05.09.2022).

FITUR Green: neZEH International Conference: “Nearly Zero Energy Hotels, the Potential for Change” (Madrid, 20.01.2016) UNWTO. URL: http://www2.unwto.org/en/content/about-us-6 (дата звернення: 31.08.2022).

Hotel garni. Wikipedia Deutschland. URL: https://de.wikipedia.org/wiki/Hotel_garni (дата звернення: 04.09.2022).

Online Guest Reviews and Hotel Classifcation Systems – An Integrated Approach. Madrid, Spain : UNWTO, 2014. 34 p.

Resolution adopted by the General Assembly on 22 December 2015 United Nations (A/RES/70/193) United Nations. URL: https://database.girlsrightsplatform.org/en/entity/ busun427717?page=1 (дата звернення: 04.09.2022).

Tourism 2020 Vision Vol. 4 Europe (English version) : Monograph. WTO Published, 2001. 90 p.

Transforming Our World By 2030: A New Agenda For Global Action (New York, 25-27 September 2015) United Nations. URL: http://www.un.org/pga/wp-content/uploads/ sites/3/2015/06/020615_Post-2015-Summit.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-12